Ajankohtaista

Sisältö näytetään vain kirjautuneille käyttäjille.

Ohjeet vakuus maksun palauttamiseen

On tullut paljon kyselyjä vakuusmaksun palauttamiseen joka tulee ajankohtaiseksi kun kohteessa on asunut 3 vuotta.

Ensin pitää kirjautua uuteen tampuuri järjestelmään.

https://identity.etampuuri.fi/Account/Login?ReturnUrl=%2Fconnect%2Fauthorize%2Fcallback%3Fclient_id%3Dhelsinginasumisoikeus-asukassivut%26redirect_uri%3Dhttps%253A%252F%252Fhelsinginasumisoikeus-asukassivut.etampuuri.fi%252Fsignin-callback%26response_type%3Dcode%26scope%3Dopenid%2520eTampuuri.Front%26state%3D911b84efc6704d0ab80fda1462a678c9%26code_challenge%3D1ARAgao6j90hep2XQ-OLisfApcDr29VVkwKCue0KxTE%26code_challenge_method%3DS256%26response_mode%3Dquery

 

Nämä tunnukset mitkä käyvät täällä eivät käy uudella sivustolla , vaan pitää rekistöröityä käyttäjäksi.Sen jälkeen kun olet luonut tunnuksen ja kirjautunut sisään.Klikkaa vasemmasta yläkulmasta valikkoa vihreällä pohjalla kolme viivaa auki.Klikkaa sopimukset ja ja omaa huoneistoa linkki sinisellä.Sen alta vakuusmaksut ja klikkaa kynän kuvaa josta pääset täyttämään tilitiedot.Älä välitä vaikka herjaa että tilinumero ei kelpaa.Muista tallentaa tiedot.

Sen jälkeen pitää laittaa sähköpostia reskontra.haso@retta.fi ja pyytää vakuuden palauttamista.

 

 

 

Uusi asiakaspalvelukanava Hason asukkaille

[ Haso tiedottaa ]

Jo käytössä olevan huollon vikailmoituksen lisäksi sähköinen asiakaspalvelukanava avautuu nyt myös isännöinnin suuntaan.

Hason hallituksen asukasjäsenten vaalit 2024

[ Haso tiedottaa ]

Hason hallituksen asukasjäsenten ehdokasasettelu on päättynyt. Ehdolle asettui 14 asukaskokouksen nimeämää henkilöä. Tutustu ehdokkaisiin haso.fi-sivulla.

Muistutus hakijoille: tee uusi hakemus ARAn järjestysnumerolla

[ Haso tiedottaa ]

Kuntien myöntämät järjestysnumerot vanhenevat 31.12.2023 ja samalla niillä tehtyjen hakemusten voimassaolo lakkaa automaattisesti. Hakijan tulee tehdä uusi hakemus ARAn järjestysnumerolla.

Tekstiviestihuijauksia jälleen liikkeellä

[ Haso tiedottaa ]

Muutamat Hasonkin asukkaat ovat saaneet tekstiviestejä, joissa lähettäjänä on ”Taloyhtiö”. Huijausviestissä väitetään, että vastikkeen maksupäivä ja tilinumero on muuttunut.  Kyseessä on siis selkeä huijausyritys, eikä ilmoitetulle tilille pidä maksaa mitään.

Uutta: Kotitalon sisäinen haku on nyt entistä helpompaa

[ Haso tiedottaa ]

Asumisoikeuslain uudistus toi mukanaan kohteen sisäisen haun 1.9.2023 alkaen. Nyt tarjouskierroksella kärkeen nousevat kohteessa jo asuvat asukkaat, jotka ovat tehneet sisäisen hakemuksen.

Kesäkuun uutiskirje on ilmestynyt

[ Haso tiedottaa ]

Maanantain uutinen ilmestyneestä uutiskirjeestä pääsi livahtamaan julki liian aikaisin kesäkuun uutiskirje on luettavissa nyt! 

 

Ota käyttöön Hason asukasedut

[ Haso tiedottaa ]

Uutta! Tutustu yhteistyökumppaniemme tarjoamiin asumista ja elämistä helpottaviin asukasetuihin.

Haso on käynnistänyt asukaskokemuksen jatkuvan mittaamisen

[ Haso tiedottaa ]

Jatkuvan mittauksen tavoitteena on saada aina ajantasainen kuva Haso-kodeissa asuvien tyytyväisyydestä. Kyselyyn vastaaminen on helppoa ja nopeaa.

Kohdesivujen uutistoiminnon vika korjattu

[ Haso tiedottaa ]
Sivuston taustajärjestelmässä olleesta virhetilasta johtuen kirjautuneiden käyttäjien sähköposteihin on lähtenyt vanhoja uutiskoosteita, sekä uutisia muiden kohteiden nimissä.

Virhe on paikannettu ja saatu korjattua, eli uusia viestejä ei pitäisi enää saapua.

Pahoittelemme hämmennystä aiheuttanutta vikaa.

 

Hason asukastyytyväisyydessä lievää laskua

[ Haso tiedottaa ]
Hason vuosittainen asukastyytyväisyyskysely toteutettiin marras–joulukuussa 2022. Tuloksissa on nähtävissä lievää laskua edelliseen vuoteen verrattuna, mutta asukkaat ovat edelleen hyvin halukkaita suosittelemaan Haso-kodeissa asumista.

Kohteiden nimet on nyt muutettu yhtenäisiksi haso.kohteet.fi-sivuilla

[ Haso tiedottaa ]
Maaliskuun alussa voimaan tullut päätös nimien yhtenäistämisestä on edennyt ja näkyy nyt tällä sivustolla.